Vidljivost na internetu (visibility) i alatke

Vidljivost na internetu možemo utvrditi korišćenjem nekih od dostupnih alata. Na primer, kada u Semrush-ovu pretragu upišemo određeni URL prikazaće nam se grafikon Traffic Trend. U njemu je označena linija koja se odnosi na grafički prikaz kretanja organskog saobraćaja (zelena) i linija koja se odnosi na grafički prikaz kretanja plaćenog saobraćaja (žuta).

Drugi alat koji možemo koristiti u ove svrhe je Sistrix, gde tačno možemo uočiti šta se dešavalo u tačkama kada su se događali padovi i skokovi krive. Da li nas je Google kaznio ili nagradio, a na osnvu dobijenih podataka možemo utvrditi šta nije dobro vezano za našu web stranicu  kako to poboljšati. Takođe je važno i saznati za šta smo nagrađeni boljom vidljivošću i to dalje forsirati.

Vidljivost na internetu ili visibility - šta je to zapravo?

Ako bismo za sve moguće ključne reči na svetu u svim nišama bili prvi na pretraživaču, značilo bi da smo apsolutno vidljivi. To je nemoguće, ali je cilj dostići maksimum u tom smislu. Upravo mera koja nam govori dokle smo stigli na tom putu je nešto što nazivamo visibility ili vidljivošću na internetu.

Šta nam govori linija vidljivosti na internetu?

Linija vidljivosti nam ne govori ništa o promenama u profitu, malo šta nam govori I o fluktuacijama u prometu, ali nam govori da li smo vidljiviji ili manje vidljivi na pretraživaču u odnosu na prethodno stanje. Ako nas zanimaju posledice ovih promena u vidljivosti moramo pogledati Google analitiku ili backend date stranice.

Na primer,  saznamo da nam je naglo opala prodaja prethodnog petka. Iskoristimo alate Semrush ili Sistrix i proverimo da li je bilo nekih Google update-ova. Recimo, iz datih podataka saznamo da je bio update i informišemo se šta taj update kažnjava. Usredsredimo se da poboljšamo ono za šta smo kažnjeni padom vidljivosti. Ako nije bio update, potrudimo se da saznamo da li je neko programerski nešto promenio na stranici i, ako jeste, ustanovimo o čemu se radi. Možda se ništa od navedenog nije problem, pa krežemo na druge načine da detektujemo problem.  Postoji verovatnoća da je u pitanju neki problem vezan za hosting, server ili nešto treće.

Vidljivost na internetu – kako rešiti problem?

Kada nam se, na primer, pokvari automobil, prvo krećemo od najverovatnijih i glavnih pretpostavki. Kako ih isključujemo, dolazimo do manje verovatnih i sitnijih. Isti slučaj je i sa pronalaskom problema u vezi pada vidljivosti na internetu.

Kada pronađemo šta nije u redu i krenemo da radimo na poboljšanju, ukoliko znamo šta radimo, vidljivost će ponovo krenuti da se povećava. To možemo pratiti putem datih grafikona. Ipak, moramo imati na umu da ponekad mora proći određeno vreme dok se ne vide efekti našeg rada, nekada i više meseci. Vidljivost predstavlja odličan pokazetelj, ali nije glavni KPI (Key Performance Index). Trebalo bi imati na umu da je jedino po čemu se zaista vrednuje posao SEO stručnjaka porast profita, a ne puko povećanje vidljivosti ili nešto treće.

Koje brojke ukazuju na to da je vidljivost na internetu dobra?

Odlično bi bilo da je vidljivost na internetu 1, ali ne mora biti loše i ako je dosta manja.  Bitno je da je prisutan trend konstantnog rasta. To je zapravo odličan pokazatelj dobrog puta kojim se krećemo.