Title tag i meta description (naslov i opis u SERP)

SERP – Search Engine Results Presentation – rezultati pretrage na pretraživaču sastoje se od naslova i opisa koji se nalazi ispod naslova.

Title tag i meta description koji se vide u SERP-u, odnosno naslov sajta i opis ispod njega su nešto čemu bi trebalo posvetiti posebnu pažnju i oko ćega bi trebalo dobro promisliti. Veoma je bitno kako će se web sajt prikazati u SERP-u. Cilj je biti jedinstven, ponuditi nešto što drugi nemaju. Ipak, prikaz u SERP-u ne bi trebalo da ponudi konačan odgovor. Cilj je da korisnik ipak uđe na sajt, odnosno klikne na prikaz u SERP-u.

CTR (Click Trought Rate)

Kada korisnik vidi naslov i opis sajta u SERP-u, a potom i klikne na njih, on tako utiče na poboljšanje CTR (Click Trought Rate). CTR je količnik broja korisnika koji su videtli sajt u SERP-u (impresije) i broja korisnika koji su kliknuli na sajt (clicks). Na primer, ako je 1000 ljudi videlo sajt u SERP-u, a od toga je 100 kliknulo na njega, CTR će iznositi 10% jer te brojeve delimo. CTR najviše zavisi upravo od toga kako smo napisali naslov (Title tag) i opis ispod naslova (meta description). Važno je da kada nešto obećamo u Title tag-u i u meta description ta očekivanja i ispunimo. Ako korisnik klikne na sajt I u slučaju da njegova očekivanja nisu opravdana, on se ponovo vrati na Google. Tada se povećava Bounce rate, što se negativno odražava na rangiranje samog sajta.

Title tag i meta description – da li ih vidimo na stranici?

Title Tag i meta description ne vidimo na ssamoj, već u SERP-u. Title tag vidimo I u tabu pretraživača. Ako sami ne napišemo meta deskripciju, Google će nam sam odabrati neki sadržaj sa strane. Obično takav proizvoljni Google-ov sadržaj prepoznajemo po tri tačke na kraju. Tri tačke mogu stajati i u slučaju da smo preterali sa dužinom, pa pretraživač sam na jednom mestu preseče sadržaj.

Title tag - optimalna dužina

Naslov bi trebalo da bude jasan, koncizan i ne duži od 600px. Merenja se vrše u px jer sva slova ne zauzimaju podjednako prostora (na primer i zauzima manje od d). Da bi smo jasnije definisali dužinu, možemo meriti i prema broju malih slova m. Dužina naslova trebalo da bude manja od 55 malih slova m (600px).

Meta description - optimalna dužina

Što se tiče meta deskripcije, maksimalna dužina je 155 karaktera, uključujući i razmake. Google je pre nekog vremena povećao taj broj na 320, ali se došlo do zaključka da se za prikaze koristi previse prostora. Broj karaktera je ponovo vraćen na  155. Danas često viđamo tri tačke na kraju jer na nekim sajtovima nisu smanjene dužine opisa koje su još tada postavljene.

Brza provera – Meta SEO Inspector

Za brzu proveru titla i meta description možemo koristiti Google tool koji se zove Meta SEO Inspector. Naravno, u source cod-u takođe možemo videti sve ove podatke.

Da li bi u Title Tag-u (naslovu) trebalo ispisati naziv brenda?

Ako smo zaista brend i ljudi za nas znaju, pa makar samo u našem gradu ili državi, onda ima logike iskoristiti to malo prostora u naslovu za naziv brenda. Ali, ako za nas ljudi još uvek nisu čuli, nema baš nekog smisla da taj naziv ubacimo u naslov. Kako ćemo znati da li smo brend? Nekada vidimo u SERP-u da stoji, na primer neki naslov, pa sledi imebrenda.com – imebrenda.com, odnosno dva puta je ponovljeno ime brenda. Ako kojim slučajem izbrišemo iz naslova imebrenda.com koji smo sami ispisali i dalje će ostati – imebrenda.com koje je dodao Google. To znači da je sam Google razumeo da smo brend i sam nam dodao ovu crticu i imebrenda.com. Google nas je nagradio, pa za nešto drugo možemo iskoristiti punu dužinu naslova. Google će nam kao nagradu ostaviti naziv našeg brenda.

Kako da pronađemo Title tag i meta description u HTML kodu?

Elemente <title> i <meta name=“description“ content=“sadržaj opisa ….“> možemo pronaći u okviru <head> sekcije HTML koda.

Svaka stranica (landing page) bi morala imati Title Tag, meta description i H1 tag (obavezno samo 1 po jednoj landing page). H1 mora biti najveći na stranici kako bi ga i Google ocenio kao glavni naslov upoređujući veličine fontova jer ako se desi da je H2 veći, Google to može zbuniti i izazvati drugačija računanja od očekivanih. Jako je bitno da H1 bude vidljiv u Above The Fold (prvi prikaz ekrana prilikom otvaranja stranice).

Ključne reči bi trebalo staviti na početak Title tag-a, na početak naslova H1 I na početak meta deskripcije jer će tako imati najviše pozitivnog efekta na SEO.