Šta je landing stranica?

Landing page je stranica na koju korisnik “sleće” nakon što obavi neku aktivnost, kao što je klik na neko dugme ili na neki link. S tim u vezi, veoma je bitna prva interakcija korisnika sa onim što će zateći nakon “sletanja”. Nikako ne želimo da se on razočara i pobegne. Izradi landig stranica bi trebalo pristupiti veoma pažljivo, a sve u cilju što većeg stepena zadovoljenja očekivanja i potreba korisnika.

Landing page – planiranje

Kako bismo odredili koje sve vrste sadržaja bi bilo dobro staviti na landing page, trebalo bi da detaljno razmislimo šta bi zapravo obradovalo korisnike da vide na našoj stranici. To zavisi od raznih faktora, počevši od toga koja je niša u pitanju, šta želimo postići, koje su nam ciljne grupe. Nekada je važno da imamo puno različitih sadržaja, kao što su tekst, slike, tabele, video snimci, infografika. Nekada to nije važno ili je nepotrebno. Mnogo različitog sadržaja “otežava” stranica odnosno usporava njeno očitavanje.

Slajderi i tabele

Takođe bi bilo dobro istaći da neki sadržaji, poput slajdera često nisu dobra opcija jer prilično usporavaju stranicu, a ne doprinose u većoj meri njenom kvalitetu. Na slajderima obično nema klikabilnih opcija i ne privlače korisnike u smislu da su zainteresovani da se na njima duže zadržavaju.

Takođe, moramo biti oprezni i sa tabelama (u HTML kodu: <table>…</table>) jer ćesto predstavljaju izazov za responzivnost i jave se problemi prilikom prikaza na mobilnim uređajima. Sajt koji nam nudi mogućnost generisanja tabela koje bi mogle odgovarati u većini slučajeva:

https://www.cssportal.com/html-table-generator/

Skica rasporeda sadržaja

Ukratko, kada odgovorimo na pitanje šta nam je potrebno, poželjno i šta bi obradovalo naše korisnike, dobro bi bilo napraviti skicu rasporeda sadržaja. Na ovaj način dobijamo predstavu kako bi se prosečan korisnik ponašao kada  dođe na našu stranicu. Nakon skiciranja ponovo krenemo putanjom eventualnog korisnika  proverimo da li je predviđeno ponašanje zaista i očekivano.

Da li da boldiram tekst?

Google prepoznaje boldirani tekst kao važan i tako ga vrednuje proveravajući da li je relevantan za ostatak sadržaja. Međutim, boldiranje je bitno i iz ugla korisničkog iskustva, posebno zato što postoji veliki procenat ljudi koji ne čitaju ceo tekst već “preleću” preko njega kupeći boldirane reči i povezujući ih u celinu. Ako se potrudimo da boldiranjem povežemo test u smislenu celinu koja će biti od koristi ljudima koji imaju ovakvu naviku, naš će tekst svakako dobiti na vrednosti.

American Long Sales Landing Page

Da li je bolje kreirati web sajt sa više podstranica ili sve staviti na jednu dugu stranicu, pa skokovima putem ancor taga odlaziti na željena mesta?

Sajt od samo jedne duge stranice naziva se American Long Sales Landing Page jer Amerikanci imaju naviku da ovako struktuiraju svoje sajtove kad je god to moguće. To ima smisla sa SEO stanovišta jer je CONVERSION RATE na takvim stranicama uglavnom odličan. Takve stranice obično imaju preko 5000 reči, što je odlično u slučaju da se radi o relevantnom sadržaju. Međutim, često nije moguće praviti ove duge stranice , na primer u slučaju web shop-a koji nude veliki broj proizvoda, testova i slično. Ali, na primer, napisali smo e-book o novim načinima pravljenja voćnih vina.  Tada želimo da opišemo ko smo, zašto su dobre nove metode, koje voće se koristi, kakav je uticaj na zdravlje i slično. Ovaj način kreiranja sajta bi bio dobro rešenje kako bismo ljudima objasnili zašto bi trebalo da kupe ovu knjigu.

Kako Google ocenjuje infografiku?

Infografika su slike na kojima je vizelni prikaz informacija vezanih za određene procese i odnose, na primer postupak neke proizvodnje, montaže i slično.

Google sadrži OCR (Optical Character Recognition), odnosno optičko prepoznavanje znakova. Reč je o softveru koji generiše digitalin oblik nekog dokumenta, a kako bi ga računari mogli čitati bez potrebe da se taj document ručno unosi ili da se unosi neki tekst za njega.

Google putem ovog softvera skenira document, samim tim i infografiku. Kod ove vrste dokumenta, međutim, nije toliko bitno tačno šta se nalazi na njemu. Ono što je suštinski bitno, to je koliko dugo se korisnik zadržava na infografici (ili videu, igrici i slično). Znači, Google vrednuje URL-ove koji ih sadrže u smislu time on page – vreme provedeno na stranici.

Landing page – optimalan sadržaj za ciljne grupe?

Pre pristupanja radu na bilo kakvom tekstualnom sadržaju, morali bismo identifikovati ciljne grupe (buyer persona). Najbolje bi bilo vizuelizovati po jednog predstavnika svake ciljne grupe koja bi nam bila od interesa.