Ključne reči (keywords) ili ključne fraze (keyword phrase) su reči ili skupovi reči osmišljenih da našu stranicu učine najboljim mogućim izborom pretraživača kada korisnik u oblast za pretragu unese određeni pojam. Mi želimo biti najbolji Google-ov izbor na određenu temu. Dakle, izaberimo ih u skladu sa tim.
Ključna reč ili keyword - da li pri izboru domena da koristim udarnu ključnu reč?
Ranije je bilo bitno, sa SEO stanovišta, da se u domenu nalaze ključne reči. Međutim danas to više nije slučaj.
Brend u nazivu domena?
Danas se poslovanja u većoj meri fokusiraju na brendiranje, odnosno isticanje imena svoje firme koje će zapamtiti i koristiti što veći broj korisnika. Ukoliko su prethodno bili zadovoljni, korisnici se ponovo vraćaju baš nama i preporučuju baš nas prema NAZIVU BRENDA. Ukoliko nisu zapamtili ime brenda, a žele posle nekog vremena ponovo da dođu do nas ili nas nekome preporuče, problem može predstavljati činjenica da su prethodno do nas stigli upisujući kobinaciju reči na pretraživaču, nisu nas ni po čemu zapamtili kao brend i ne mogu više tačno da se sete na kojoj lokaciji su bili. Zato je na nama da se istaknemo kao ime, odnosno kao brend, da nas po nazivu zapamti što veći broj korisnika kako bi jednostavnije do nas ponovo dolazili.
Koliko saobraćaja dobijamo preko brenda, a koliko putem organskih upita?
Preko Semrush-a, na primer, možemo sagledati koliko se saobraćaja ostvarilo preko naziva benda, a koliko preko organskih pretraga. Brendaranje je čitava jedna oblast kojoj bi trebalo posvetiti posebnu pažnju, a ovde je samo napomenuta suština, a vezano za izbor imena domena. Pošto se više ne vrednuje izbor ključnih reči u domenu kao nekada, danas se isticanje ovih reči dešava na drugi način.
Isticanje ključnih reči
U okviru snippet-a, odnosno okvira jedne pretrage koji može obuhvatati različite komponente, vidimo da su ključne reči boldovane. U najboljem slučaju bi bilo dobro da se ime brenda nalazi u domenu, a da se naprave posebni domeni za svako od targetiranih trzišta, na primer:
brand.rs, brand.me, brand.ba, brand.hr i slično, a globalno: brand.com (dobro je svakako rezervisati .com domen, kako neko drugi ne bii došao do njega, a što bi nam potencijalno moglo biti problematično)
Ukoliko posedujemo resurse,bilo bi najbolje da nabavimo domene za svako tržište, a ako ne, dobro je raditi i sa poddomenima za različita tržišta:
rs.brand.com, me.brand.com, ba.brand.com, hr.brand.com i slično
Imajmo na umu da se uvek može izvršiti redirekcija sa jedne na drugu stranu, ako smatramo da će korisnici unositi određenu kombinaciju kako bi do nas došli, a mi želimo da im prikažemo sadržaj koji bi im više odgovarao od onog koji će se po default-u pokrenuti.
Da li staviti jednu ili više ključnih reči ili fraza za jednu landing page?
Ukoliko je broj pretraga relativno veliki, bolje bi bilo da svaka stranica ima svoju ključnu reč. Takođe je poželjno da svaki proizvod ima svoju posebnu landing stranicu. Ako je broj mesečnih pretraga mali, može se više pojmova iskoristiti za jednu landing stranicu jer se u tom slučaju ne isplati praviti sasvim posebne stranice. Samo veliki i poznati brendovi sebi mogu dozvoliti veći broj ključnih reči koje imaju veliki broj mesečnih pretraga za, na primer, Home page.
Koliko ključnih reči ukupno koristiti za čitav sajt?
Odgovor na ovo pitanje zavisi od više faktora. Ako je reč o nekom web shop-u, cilj nam je da pokrijemo što veći broj relevantnih pretraga. Sada se postavlja pitanje šta su to relevantne pretrage i na koje se mesečne volumene fokusirati?
Ako su proizvodi jeftiniji i kupuje ih stanovništvo različitih struktura i kupovnih moći, onda je besmisleno ići na ključne reči i fraze koje, na primer, imaju 50 pretraga u zemlji.
Ali, ako je u pitanju neki luksuzan i dosta skup proizvod koji kupuje relativno jako mali broj ljudi, na primer, 10 mesečno, onda nam je cilj da svih tih 10 osoba kupe baš kod nas. U tom slučaju obuhvatamo ključnim rečima svaki broj pretraga koji se odnosi na dati proizvod jer je svaka pretraga zaista relevantna za nas.
Ranije je bilo bitno za Google da imamo meta tag za keywords (ključne reči). Za Google ovo više ne važi, ali je i dalje bitno za Bing pretraživač .
Ključne reči i fraze – GOOGLE TRANDS
U cilju poređenja ključnih reči ili ključnih fraza na raspolaganju nam je Google-ov tool: https://trends.google.com/trends/
Nakon izbora države, možemo uneti više kombinacija ključnih reči i uraditi poređenje. Veoma je korisna alatka kada nismo sigurni koje kombinacije reči korisnici najčešće upisuju u pretragu kako bi došli do željenih informacija. Takođe se mogu obaviti poređenja i među regionima.
Kako ćemo saznati kolika je potražnja za nekim pojmom?
Za otkrivanje potražnje za nečim postoje plaćeni i besplatni alati (besplatni imaju neka ograničenja). Oni se odnose na KEYWORD ili KEYWORD PHRASE, a alati za njih se zovu KEYWORD TOOL-ovi. Ima plaćenih alata koji su odlični i precizni. Besplatni alati ponekad nemaju pretragu za, na primer, Srbiju ili Hrvatsku ili Bosnu, pa se moramo prilagođavati. Takođe bi trebalo znati da nam neće izlaziti ni isti rezultati za google.rs, google.hr, google.ba i slično. To ukazuje i na razlike u ključnim rečima između ekavice, ijekavice i slično, na šta takođe moramo obratiti pažnju, u zavisnosti na koja smo tržišta fokusirani.
Google ima svoj alat koji možemo koristiti ako se registrujemo za Google Ads, pri čemu ćemo dobiti okvirne podatke, ali za stvarne podatke moramo zaista plaćati reklame. Nije loše uzeti neke reklame kako bismo proverili da li su za nas uopšte izabrane ključne reči relevantne, da li bi ljudi zaista nešto od nas kupovali ako smo na prvom mestu za odabrane reči.
Ahrefs
Alati koji nisu Googl-ovi dobijaju podatke od Googla, ali im on šalje brojeve iz nekog opsega, tako da mogu od dana do dana varirati i nisu 100% precizni. Jedan od besplatnih alata je https://ahrefs.com/keyword-generator, gde imamo prosečnu mesečnu pretragu za date ključne reči u toku prethodnih 12 meseci, vreme kada je obavljeno poslednje ažuriranje i broj od 1 do 100 koji nam ukazuje na to koliko je teško sa tom frazom dospeti među prvih 10 pozicija na pretraživaču.
Što se strukture tiče, svaka stranica bi, u najprostijem slučaju, trebalo da ima svoju ključnu reč, odnosno frazu.
Kako da proverimo koju smo poziciju u pretraživaču zauzeli za zadatu ključnu frazu?
Jedan od tool-ova koji nam omogućava da saznamo na kojoj je web stranica poziciji za zadatu ključnu reč ili frazu je FATRANK – Keyword Rank Checker.
Kako proveriti šta sve ljudi pitaju na Google pretraživaču, a u vezi sa nekim pojmom?
Na web sajtu https://answerthepublic.com/ možemo uneti neki pojam, a potom će se iz Google indeksa izdvojiti sve što ljudi pitaju vezano za taj pojam. Na slikovit način možemo saznati koji se pojmovi i na koji način, tj. u kombinaciji sa kojim drugim rečima i sa kojom učestalošžu se ispisuju u Google pretrazi. Ovo je još jedan izvor informacija bitnih za donošenje odluka prilikom optimizacije za pretraživače.