Google penali su sve one kazne koje možemo očekivati u situacijama kada poželimo da prevarimo algoritam ili iz neznanja uradimo nešto što će Google smatrati prevarom ili opcijom lošom po korisnike.Na Google algoritmu radi preko 30 000 inženjera. Cilj je da se u...
BACKLINKS – povratni linkovi
Backlink je apsolutna putanja koja sa nekih drugih web stranica vodi do naše web stranice.Interni link je onaj koji nas vodi duž putanje unutar jedne web stranice. Takav link može biti: RELATIVNI – vodi nas putanjom u okriru jedne podstranice, i u okviru href...
HREFLANG TAG
Višejezični sajtovi su često neophodni ukoliko je očekivana poseta korisnika iz više govornih područja. Možemo izabrati jednu od tri varijante da postavimo sajt na više jezika, na primer, na tri jezika: Glavni domen za jedan jezik i dva poddomena za druga dva jezika...
SITEMAP – MAPA SAJTA
Sitemap ili mapu sajta generišemo kako bismo Google-u saopštili sa čime sve želimo da ga upoznamo. Cilj je efikasnije popisivanje web stranica. Sitemap je, zapravo, popis svih URL-ova sajta. Taj popis se sortira na osnovu nekog parametra, recimo, prema važnosti,...
Status kodovi
Prvo ukratko o HTTP protokolu. To je skraćenica od Hyper Text Transfer Protocol. Njegova je uloga da prenosi hipertekst na internetu, odnosno, definiše pravila za razmenu podataka između web klijenta i web servera. Znači, određuje pravila po kojima naš računar...
.htaccess fajl
.htaccess (hypertext access) fajl se najčešće nalazi u koren direktorijumu sajta. Tačka na početku naziva fajla označava da je fajl sakriven (u Linux-u na kome je postavljena većina servera). Za rad sa njim ga prvo moramo učiniti vidljivim. .htaccess fajl je...
ROBOTS.TXT FAJL
Robots.txt je tekstualni fajl koji se nalazi u root-u (korenu) domena i to je prvi dokument kome bot pristupa kada poseti web lokaciju. Zato je ovaj fajl i jedan od prvih stavki prilikom optimizacije sajta (search engine optimization). Može se ispisati u običnom...
Paginacija
Paginacija ili straničenje je obeležavanje strana brojevima. Kada je reč o web sajtovima, paginacija predstavlja način da se izbegnu stranice sa mnogo sadržaja. Zapravo, to je način da se uvede red i preglednost i da korisnici na jednostavniji način pristupaju...
Index i follow oznake
Index i follow oznake služe da stranicama web sajta dodele svrhu, a nakon promišljeno formulisanog sadržaja koji ima na umu ciljnog korisnika. Ove stranice se po kreairanju šalju na popisivanje ili indeksiranje ili im se onemogućava indeksiranje. Cilj je da ih krajnji...
CANONICAL TAG
Canonical Tag je najbolji način da saopštimo pretraživaču koji URL želimo da nam indeksira. To je ustvari canonical link element koji ukazuje pretraživaču da postoji glavna kopija stranice. Cilj je da se izbegne dupliranje sadržaja jer znamo da Google kažnjava ovakav...
Optimizacija slika
Optimizacija slika je veoma bitan segment prilikom rada na optimizaciji sajta za pretraživače. Pre svega, koje slike uopšte razmatrati u smislu korišćenja istih na web sajtu? Iz SEO ugla, najbolje bi bilo koristiti sopstvene autorske slike. Takve će slike Google...
WDF*IDF – POKAZATELJ KVALITETA TEKSTA
WDF*IDF služi za određivanje stepena optimalnosti u smislu korišćenja ključnih reči, relevantnih termina i pojmova u tekstu za određenu temu. Međutim, ova formula obuhvata i semantički kontekst, a ne samo gustinu određenih termina. Početkom 2000-tih, bilo je...
Link juice – snaga veze
Link juice je opšteprihvaćen naziv za određivanje snage koju veza prenosi na neku drugu web stranicu ili lokaciju, tako je jačajući. Ako imamo web sajt na koji stiže veći broj linkova sa drugih sajtova, postavlja se pitanje koji su od tih linkova najkorisniji....
Landing stranica (landing page)
Landing page je stranica na koju korisnik “sleće” nakon što obavi neku aktivnost, kao što je klik na neko dugme ili na neki link. S tim u vezi, veoma je bitna prva interakcija korisnika sa onim što će zateći nakon “sletanja”. Nikako ne želimo da se on razočara i...
Statistička značajnost
Statistička signifikantnost ili značajnost nam govori da li postoji određena povezanost između posmatranih promenljivih. Na primer, obavlja se eksperiment kojim su obuhvaćeni određeni eksperimentalni faktori. Postavlja se pitanje kako da znamo da li su razlike do...
Title tag i meta description
SERP - Search Engine Results Presentation - rezultati pretrage na pretraživaču sastoje se od naslova i opisa koji se nalazi ispod naslova. Title tag i meta description koji se vide u SERP-u, odnosno naslov sajta i opis ispod njega su nešto čemu bi trebalo posvetiti...
URL – Uniform Resource Locator
URL ili Uniform Resource Locator (uniformni lokator izvora) predstavlja adresu lokacije neke internet stranice ili neke datoteke, a sve u cilju jednostavnijeg pronalaženja iste. Ona predstavlja apsolutnu putanju na web stranicu ili neki drugi resurs....
Vidljivost na internetu (VISIBILITY)
Vidljivost na internetu možemo utvrditi korišćenjem nekih od dostupnih alata. Na primer, kada u Semrush-ovu pretragu upišemo određeni URL prikazaće nam se grafikon Traffic Trend. U njemu je označena linija koja se odnosi na grafički prikaz kretanja organskog...
Ključne reči – keywords
Ključne reči (keywords) ili ključne fraze (keyword phrase) su reči ili skupovi reči osmišljenih da našu stranicu učine najboljim mogućim izborom pretraživača kada korisnik u oblast za pretragu unese određeni pojam. Mi želimo biti najbolji Google-ov izbor na određenu...
KPI – Key Performance Index
KPI – Key Performance Index se često spominje kada je reč o postizanju uspeha prilikom SEO optimizacije. To je najbitnija statistička mera SEO uspeha. Ipak, postavlja se pitanje za koga je šta uspeh? SEO početnik – KPI – Key Performance Index, odnosno uspeh meri prema...
Šta je PageRank?
PageRank je proces koji omogućava određivanje popularnosti (autoriteta) određene stranice, a ne čitavog web sajta. Ali kako steći visoku popularnost? Kako biti autoritet u očima Google-a? Pa tako što će Google da poveruje ili shvati da je stranica od velikog značaja...
Pretraživač
Pretraživač (pregledač ili web browser) je zapravo program koji ima funkciju interpretatora (tumač, prevodilac). On prima i izvršava naredbe koje se zadaju u drugim programima napisanim u interpretatorskim jezicima. Time se postiže lako pretraživanje web stranica od...