Google penali

Google penali

Google penali su sve one kazne koje možemo očekivati u situacijama kada poželimo da prevarimo algoritam ili iz neznanja uradimo nešto što će Google smatrati prevarom ili opcijom lošom po korisnike.Na Google algoritmu radi preko 30 000 inženjera. Cilj je da se u...

opširnije
BACKLINKS – povratni linkovi

BACKLINKS – povratni linkovi

Backlink je apsolutna putanja koja sa nekih drugih web stranica vodi do naše web stranice.Interni link je onaj koji nas vodi duž putanje unutar jedne web stranice. Takav link može biti: RELATIVNI – vodi nas putanjom u okriru jedne podstranice, i u okviru href...

opširnije
HREFLANG TAG

HREFLANG TAG

Višejezični sajtovi su često neophodni ukoliko je očekivana poseta korisnika iz više govornih područja. Možemo izabrati jednu od tri varijante da postavimo sajt na  više jezika, na primer, na tri jezika: Glavni domen za jedan jezik i dva poddomena za druga dva jezika...

opširnije
SITEMAP – MAPA SAJTA

SITEMAP – MAPA SAJTA

Sitemap ili mapu sajta generišemo kako bismo Google-u saopštili sa čime sve želimo da ga upoznamo. Cilj je efikasnije popisivanje web stranica. Sitemap je, zapravo, popis svih URL-ova sajta. Taj popis se sortira na osnovu nekog parametra, recimo, prema važnosti,...

opširnije
Status kodovi

Status kodovi

Prvo ukratko o HTTP protokolu. To je skraćenica od Hyper Text Transfer Protocol. Njegova je uloga da prenosi hipertekst na internetu, odnosno, definiše pravila za razmenu podataka između web klijenta i web servera. Znači, određuje pravila po kojima naš računar...

opširnije
.htaccess fajl

.htaccess fajl

.htaccess (hypertext access) fajl se najčešće nalazi u koren direktorijumu sajta. Tačka na početku naziva fajla označava da je fajl sakriven (u Linux-u na kome je postavljena većina servera). Za rad sa njim ga prvo moramo učiniti vidljivim. .htaccess fajl je...

opširnije
ROBOTS.TXT FAJL

ROBOTS.TXT FAJL

Robots.txt je tekstualni fajl koji se nalazi u root-u (korenu) domena i to je prvi dokument kome bot pristupa kada poseti web lokaciju. Zato je ovaj fajl i jedan od prvih stavki prilikom optimizacije sajta (search engine optimization). Može se ispisati u običnom...

opširnije
Paginacija

Paginacija

Paginacija ili straničenje je obeležavanje strana brojevima. Kada je reč o web sajtovima, paginacija predstavlja način da se izbegnu stranice sa mnogo sadržaja. Zapravo, to je način da se uvede red i preglednost i da korisnici na jednostavniji način pristupaju...

opširnije
Index i follow oznake

Index i follow oznake

Index i follow oznake služe da stranicama web sajta dodele svrhu, a nakon promišljeno formulisanog sadržaja koji ima na umu ciljnog korisnika. Ove stranice se po kreairanju šalju na popisivanje ili indeksiranje ili im se onemogućava indeksiranje. Cilj je da ih krajnji...

opširnije
CANONICAL TAG

CANONICAL TAG

Canonical Tag je najbolji način da saopštimo pretraživaču koji URL želimo da nam indeksira. To je ustvari canonical link element koji ukazuje pretraživaču da postoji glavna kopija stranice. Cilj je da se izbegne dupliranje sadržaja jer znamo da Google kažnjava ovakav...

opširnije
Optimizacija slika

Optimizacija slika

Optimizacija slika je veoma bitan segment prilikom rada na optimizaciji sajta za pretraživače. Pre svega, koje slike uopšte razmatrati u smislu korišćenja istih na web sajtu? Iz SEO ugla, najbolje bi bilo koristiti sopstvene autorske slike. Takve će slike Google...

opširnije
WDF*IDF – POKAZATELJ KVALITETA TEKSTA

WDF*IDF – POKAZATELJ KVALITETA TEKSTA

WDF*IDF služi za određivanje stepena optimalnosti u smislu korišćenja ključnih reči, relevantnih termina i pojmova u tekstu za određenu temu. Međutim, ova formula obuhvata i semantički kontekst, a ne samo gustinu određenih termina. Početkom 2000-tih, bilo je...

opširnije
Link juice – snaga veze

Link juice – snaga veze

Link juice je opšteprihvaćen naziv za određivanje snage koju veza prenosi na neku drugu web stranicu ili lokaciju, tako je jačajući. Ako imamo web  sajt na koji stiže veći broj linkova sa drugih sajtova, postavlja se pitanje koji su od tih linkova najkorisniji....

opširnije
Landing stranica (landing page)

Landing stranica (landing page)

Landing page je stranica na koju korisnik “sleće” nakon što obavi neku aktivnost, kao što je klik na neko dugme ili na neki link. S tim u vezi, veoma je bitna prva interakcija korisnika sa onim što će zateći nakon “sletanja”. Nikako ne želimo da se on razočara i...

opširnije
Statistička značajnost

Statistička značajnost

Statistička signifikantnost ili značajnost nam govori da li postoji određena povezanost između posmatranih promenljivih. Na primer, obavlja se eksperiment kojim su obuhvaćeni određeni eksperimentalni faktori. Postavlja se pitanje kako da znamo da li su razlike do...

opširnije
Title tag i meta description

Title tag i meta description

SERP - Search Engine Results Presentation - rezultati pretrage na pretraživaču sastoje se od naslova i opisa koji se nalazi ispod naslova. Title tag i meta description koji se vide u SERP-u, odnosno naslov sajta i opis ispod njega su nešto čemu bi trebalo posvetiti...

opširnije
URL – Uniform Resource Locator

URL – Uniform Resource Locator

URL ili Uniform Resource Locator (uniformni lokator izvora) predstavlja adresu lokacije neke internet stranice ili neke datoteke, a sve u cilju jednostavnijeg pronalaženja iste. Ona predstavlja apsolutnu putanju na web stranicu ili neki drugi resurs....

opširnije
Vidljivost na internetu (VISIBILITY)

Vidljivost na internetu (VISIBILITY)

Vidljivost na internetu možemo utvrditi korišćenjem nekih od dostupnih alata. Na primer, kada u Semrush-ovu pretragu upišemo određeni URL prikazaće nam se grafikon Traffic Trend. U njemu je označena linija koja se odnosi na grafički prikaz kretanja organskog...

opširnije
Ključne reči – keywords

Ključne reči – keywords

Ključne reči (keywords) ili ključne fraze  (keyword phrase) su reči ili skupovi reči osmišljenih da našu stranicu učine najboljim mogućim izborom pretraživača kada korisnik u oblast za pretragu unese određeni pojam.  Mi želimo biti najbolji Google-ov izbor na određenu...

opširnije
KPI – Key Performance Index

KPI – Key Performance Index

KPI – Key Performance Index se često spominje kada je reč o postizanju uspeha prilikom SEO optimizacije. To je najbitnija statistička mera SEO uspeha. Ipak, postavlja se pitanje za koga je šta uspeh? SEO početnik – KPI – Key Performance Index, odnosno uspeh meri prema...

opširnije
Šta je PageRank?

Šta je PageRank?

PageRank je proces koji omogućava određivanje popularnosti (autoriteta) određene stranice, a ne čitavog web sajta. Ali kako steći visoku popularnost? Kako biti autoritet u očima Google-a? Pa tako što će Google da poveruje ili shvati da je stranica od velikog značaja...

opširnije
Pretraživač

Pretraživač

Pretraživač (pregledač ili web browser) je zapravo program koji ima funkciju interpretatora (tumač, prevodilac). On prima i izvršava  naredbe koje se zadaju u drugim programima napisanim u interpretatorskim jezicima. Time se postiže lako pretraživanje web stranica od...

opširnije